שיווק רשתי למתחילים – יסודות השכפול חלק ב': המשווקים
במאמר זה נסקור בקצרה את יסודות השכפול בתעשיית השיווק הרשתי. נלמד את כוחו של המינוף בתעשיית השיווק הרשתי ואת הכללים הבסיסיים המאפשרים לאנשים רבים בעולם ליצור לעצמם בטחון כלכלי תוך כדי עבודה מהבית.
בחלק הראשון של מאמר זה סקרתי בקצרה את הצד של החברות בתעשיית השיווק הרשתי, כדי להבהיר מדוע הן בוחרות לשווק את מוצריהן בשיטת שיווק זו. במאמרים הבאים בסדרה אדון בצד של המשווקים בתעשייה, ובכלי המשמעותי ביותר שחברות השיווק הרשתי מציידות אותם – כלי המינוף.
שיווק רשתי – הופכים את המספרים
כל פעם שיוצא לי להסביר את העיקרון הבסיסי העומד ביסודה של תעשיית השיווק הרשתי אני מתרשמת ממנו מחדש. זהו אחד הכלים העוצמתיים ביותר בהם נתקלתי מעודי בתחום השיווק, ואין לי ספק שבזכות העיקרון העומד בבסיסו – עיקרון המספרים ההפוכים- הוא ימשיך לגדול ולהעצים את תעשיית השיווק הרשתי בכל העולם.
בואו נניח שחברה מקימה מפעל לייצור עטים, ומחליטה שכדי להצדיק את קיומה, ואף להרוויח סכום כסף שממנו היא תוכל להמשך ולצמוח, היא צריכה למכור במיליון (1,000,000) ש"ח בחודש.
בד"כ חברות שלא פועלות בתעשיית השיווק הרשתי, מפרסמות מודעות דרושים ושוכרות לשירותיהן אנשי מכירות מיומנים שיעשו את העבודה. אם הן שוכרות 10 אנשי מכירות אזי כל אחד מהם יצטרך למכור עטים בסכום של 100,000 ש"ח בחודש כדי שהחברה תגיע למחזור של 1,000,000 ש"ח כפי שהיא הציבה לעצמה.
מה קורה אם אחד מאנשי המכירות לא עומד ביעד? בדרך-כלל הוא מפוטר ושוכרים במקומו איש מכירות אחר. איש המכירות עובד עבור החברה, ועליו לספק "תוצאות"...
תעשיית השיווק הרשתי פועלת בצורה שונה לחלוטין.
האנשים שצורכים את המוצרים של חברות השיווק הרשתי עושים זאת מכיוון שהם נהנים מהמוצרים, ולא בגלל שמישהו מכריח אותם למכור / לקנות. אין להם "יעדים" ואי אפשר לפטר אותם כשהם לא עומדים באותם יעדים. ולכן, אם הם קונים לעצמם עטים, הם אולי יקנו עטים בסכום של 10 ש"ח לעצמם ולחברים שלהם. אין סיכוי שהם יקנו עטים בסכום של 100,000ש"ח !! חברות השיווק הרשתי מבינות את העובדה הזו וכדי להגיע למחזור הרצוי של 1,000,000 ש"ח בחודש עליהן להגיע ל 100,000 אנשים שיקנו את העטים שלהן.
אתם מבינים – במקום 10 אנשי מכירות שמוכרים עטים ב- 100,000 ש"ח בשיטת השיווק הקונבנציונלית, בתעשיית השיווק הרשתי יהיו 100,000 אנשים שקונים ב 10 ש"ח בחודש. הופכים את המספרים.
שיווק רשתי – צבא של מתנדבים
זוהי הסיבה שתעשיית השיווק הרשתי מצליחה כל כך. בעצם מדובר בקבוצה עצומה של לקוחות מרוצים שמשתמשים במוצר ומספרים עליו לחברים שלהם. הם אמנם מרוויחים אם החברים שלהם בוחרים לרכוש את המוצר, אבל אין להם בוס, אין להם יעדים, הם חופשיים לעשות זאת בזמן המתאים להם ביותר, בקיצור – צבא של מתנדבים. אין לחברות השיווק הרשתי כל דרך להטיל מורא או לשלוט בצבא המתנדבים הזה, אלא בצורת תגמולים נדיבים שיגרמו להם לרצות לשתף פעולה.
זוהי הגדולה של כל תעשיית השיווק הרשתי – צבא מתנדבים שמניעים יותר ויותר אנשים להשתמש במוצרים של החברה כי הם עצמם מרוצים מהם. זהו הכוח השיווקי העצום ביותר המתקיים היום בעולם – תעשיית ה"פה לאוזן". כולנו "מופגזים" כל דקה בפרסום בכל מקום שבו אנו נמצאים, ופשוט מתחילים לאטום את עצמנו כדי לא להתבלבל מעומס האינפורמציה. מתי כן נשתף פעולה? כשחבר טוב או בן משפחה ימליץ לנו על משהו שהוא בעצמו אוהב. זה הכוח של תעשיית השיווק הרשתי, זו הגדולה שלה וזו הסיבה שהיא תלך ותצמח ותגיע לכל מקום בעולם.
במאמר הבא והאחרון של טרילוגיה זו נעסוק בעקרון המינוף, שהוא הכלי המרכזי המאפשר למשווקים בתעשייה זו להגיע לביטחון כלכלי ולרווחים עצומים.
לחץ כאן לחלקו השלישי והאחרון של המאמר
איריס שביט, מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.